Tuff träningsvecka.

Som sagt har vi kört igång hårt igen. Det var lite annorlunda att hoppa i och träna hårt med en gång efter 2 långa tävlingsveckor, men jag har kommit igång nu igen känns det som.

---

I onsdags var det fartuthållighet, som jag nämnt. I tordags blev det återhämtande.

---

Fredag morgon bjöds på ännu mer fartuthållighet; 6 x (100 st 1.30 + 50 st 1.30 max spec) Där låg jag på snitt 1.09 på 100, och 33 på 50. I början på året simmade jag 100ingar bröst på 1.15-1.17. Utvecklingen vårdar gott för kommande mästerskap.

---

Fredag eftermiddag bjöds på power. Mycket andningskontroll undervattnet;

Köra 2-&-2 mot varandra. Springa på botten med en sten i handen hela 25an.

1 min vertikal polo-bröstbenspark max
1 min vila
50y undervatten (andades man fick man straff men vi klarade oss)
1 min vila
1 min vertikal polo-bröstbenspark max
1 min vila
50y undervatten

Det serien tog mysigt hårt på lungorna. T-shirt time var det efter det, med lite chinups och hålla där uppe och sprinta 12.5or. Saker i den stilen i kanske 20-30 min. Mycket tufft som sagt.

---

I morse var det sprint/syra. Den efterlängtade 25-50-25-serien på start 1min-2min-1min. 6 varv st 7-9 minuter. Min långsammaste var snabbare än min snabbaste för 7 veckor sen med nästan 1 sekund. Igen, det går frammåt!

---

En glad och sliten Deniz har vi numera. Jag är inte van vid morgonträningarna ännu, men det blir nog annorlunda nästa vecka. Ikväll blir det myskväll med grabbarna i huset med öl, baileys, aladdinchocklad, och monopol!


Ser ut som en pajas här (citerar Jesper). Men jag känner mig som en liten glad pajas så det passar alldeles utmärkt! Hoppas alla där hemma får en lugn och fin helg!

Stjärt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0