Perfekt träningsvecka.

Denna veckan har varit alldeles utmärkt för min del. Det går framåt och jag känner mig snabbare och snabbare för varje vecka, vilket är ett gott tecken.

Början på säsongen gjorde alla simmarna samma saker för att komma igång. Det var långt, tråkigt, och hårt. Men ändå nödvändigt för att komma i form, vilket jag gjorde för någon vecka sen. Sen vart jag nedtränad direkt. Nu äntligen börjar det dock kännas som att jag är en bröstsimmare igen och börjar på lite fart i mig.

Veckan var som följande;

Måndag FM: Benpass & bröstsimspass
Måndag EM: Gym 1h/Benpass första halvan/bröst andra - 3h pass
Tisdag EM: Landpass 30 min/Medeldistanspass - medley - 2.5h pass
Onsdag FM: Fartuthållighet alla tillsammans - simmar special
Ondag EM: Gym 1h/bröstsimspass - mycket teknink jobba på grepp - mycket med frisimsben - 3h pass
Torsdag EM: Sprintpass 1h land snabbhet och mage - 1.5h sprintpass nästan allt vändningsträning
Fredag FM: Benpass & bröstpass med mycket "distance per stroke" - mycket kontrol på bentagen
Fredag EM: Gym 1h/Sprintpass - Mycket från pall - kontrollerad simning men fort - 3h pass
Lördag FM: 30 min landpass /Sprintsyra - 25/50/25 start 1min på 25 nerifrån - 2 min på 50 "from a runner" - springa och dyka i. 4 varv. Jobbigare serie än det ser ut! Straight up sprint bara.

Det var min vecka, och den passade mig alldels galant! Om jag får simma dom 3 passen med sprintersen varje vecka kommer det bli bra för min del. För då får jag min medeldistansträning och bröstsimsträning också. Jag simmar bröst när vi sprintar.

Så här ser snabbhetsträningen ut på torsdagar (för min del - sprintersen kör det tisdagar också)
Vi kör inte riktigt allt här, men det mesta! Inte lika fort heller. Det är svårare än det ser ut. Vi kör men händerna också, in och ut ut rutorna. Så här blir man explosiv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0