Bra problem att ha.

Praktiken närmar sig det börjar bli dags att bestämma sig. Det är två organisationer som vill ha mig, en varav verkade otroligt intresserade, trots mitt tuffa schema med träning nästa termin. För er som läser, ge mig lite åsikter på dessa två alternativ då jag måste besluta mig i veckan.
 
Athletic Republic
Detta är ett sportanläggning som tränar ungdomar 10-18 år. Dom idrotter som mest är i fokus är: fotboll, amerikansk fotboll, friidrott, hockey, volleyboll. Det finns olika "grupper" beroende på mål; snabbhet och styrka. Mitt jobb som praktikant kommer bestå av 3 faser som jag själv kommer kontrollera hur fort jag går fram då jag måste lära mig om biomekanik och löpteknik fort så jag kan träna och lära ungdomarna. Vid steg 3 kommer jag få ta hand om egna grupper och skriva träningspass åt dom. Detta kommer bli en väldigt lärorik upplevelse för mig, och dom tyckte om mig på direkten och ville att jag skulle praktisera även då att dom fortfarande ha 3 andra att intervjua nästa vecka.
 
ProFitness
Detta är ett vanligt gym som är i stort fokus på personlig träning. Dom vill ge mig en praktikplats som personlig tränare, och dom har sagt att om jag blir certifierad (16 Januari är jag det) så kommer jag får jag egna kunder och får även betalt att träna dom. Detta kommer vara bra att jag kommer få bra erfarenhet inom den personliga tränarbranshen. 
 
Igen, det är ett svårt beslut, men skriv gärna vad ni tycker och lite snabbt varför så vore jag otroligt tacksam!
 
 
Vem vill inte anställa denna stiliga mannen?

Kommentarer
Postat av: johnjimmy

asså va vill du jobba som sen? PT eller mer åt idrottsledarehållet? de första giget låter fett mkt roligare o svårare.. men vill du jobba som PT sen e de la bäst o köra på de?

2012-12-10 @ 00:36:29
Postat av: Carina

Jag håller nog på PT.Du har ju också chans att tjäna lite.
Det andra lät också intressant men jag tänkte ett steg längre.Vad gör du efter USA? Stannar du då är det en bra fot in som PT.
Inget lätt val men båda är bra! Lycka till! Kram Carina

2012-12-10 @ 09:14:27
Postat av: Mikeymike

Om du har råd att avstå pengarna tycker jag att du ska köra på det första. PT jobbet kan du ju redan mer eller mindre och det är alltid bra att bredda sig så mycket som möjligt och skaffa erfarenhet inom så mycket som möjligt. Att kunna löpteknik lär ju vara väldigt bra även som PT, en PT för mig är ju så mycket mer än någon som bara står på gymmet och talar om vilken övning man ska köra.

2012-12-10 @ 13:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0