Fredagens och lördagens pass.

Äntligen börjar fartträningen komma igång. Tråkigt nog är mina fötter fortfarande dåliga, vilket betyder att det inte blivit något bröstben på ett tag. Ska börja med det igen nu i veckan då vår första tävling är på lördag. Men här är dom 3 senaste huvudserierna (pappa & mamma - ni förstår inte simning så ni behöver inte läsa vidare):

Fredag morgon (långbana):
3x
300 perfekt teknik med paddlar. Stanna om det behövs - men gör allt med perfektion.
Med slang + fenor: 3x (10s maxben rakt in på 5 cykler max)
2x25 max utan fenor

Tyckte om den serien.

---

Fredag eftermiddag (kortbana):
3x
2x25 med fenor max st. 1min
50 max st. 2min
150 med paddlar perfekt teknik - puls inte under 140 st. 3min
50 max st. 2min
2x25 max st. 1.15

Det var jobbigt! Börjar komma in i frisim mer och mer. Inte enkelt för mig, men definitivt på bättringsväg!

---

Lördag morgon (långbana) - ett av mitt livs värsta pass:
Allt med fenor och paddlar (inga paddlar på bröst)
10x
100 max (ligg på eller under långbanepers) st. 2min
50 max ben
5 min vila

Körde var 3e bröstsim med frisimsben. Spydde efter 5e rundan - bara häften kvar då liksom. Det tuffa med denna serien var att laktathalten var verkligen hög hela tiden och den serien tog 75 minuter att genomföra. Så koncentrationsnivån var tvungen att vara hög hela tiden. Vilket pass alltså. Men coach var nöjd med mig. Hade 52.7 som bäst. Många på 54.1 och en på 56.2 (sista frisim). Bröstsim . 1.04.7, 08.1, 05.9, 06.2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0