Min transformation på ett år.

Mycket har hänt med min kropp på ett år. Jag har blivit snabbare, starkare, och mer tålig för hårt jobb. För ett år sedan kunde jag inte springa, inte göra knäböj, inte sprinta frisim eller fjäril - idag jag kan göra allt (inte lyfta allt för tungt på knäböj).
 
För ett år sedan har vi test i gymmet. Förra veckan hade vi samma test förutom plankan. Här kommer skillnaderna:
 
                                                           2011                                               2012
 
Höghopp jämnfota från stillastående: 25.5 inches = 64.7cm                  26.7 = 67.8cm
 
Långhopp jämnfota från stillastående: 8ft 5.5 inches = 2.58m               8ft 8.5 = 2.65m
 
Pull-ups:                                              18                                            28
 
Armhävningar - bröst till näve:             64                                            78
 
Sit-ups:                                                57 (måste ha fuskat)                  55
 
---
 
Här får ni även en kalkulation på min dåvarande vikt och kroppsfett och min nuvarande:
 
Detta kan bli krångligt, men jag kommer använda ett räknesätt som visar hur mycket jag gått ner i fett, så ni kan få en inblick av hur mycket muskelmassa som har lagts på.
 
2011      Kroppsvikt - 73.1kg     Kroppsfett - 12.5%
 
Massa kroppsfett: 73.1x0.125 = 9.1kg fett
 
Mager kroppsmassa: 73.1 - 9.1 = 64kg
 
2012      Kroppsvikt - 75.9kg     Kroppsfett - 7.3%
 
Dagens magra kroppsmassa (%): 100% - 7.3% = 92.7%
 
Vad min vikt skulle ha varit om jag bara gått ner i fett utan att gå upp i muskelmassa:
 
64 / 0.927 = 69.0kg
 
Alltså har jag på ett år gått ner 5.2% kroppsfett och lagt på 6.9kg muskler. Jag ska fortsätta jobba hårt och se hur jag kommer ligga till December.
 
Kommentera gärna om ni har frågor. Dessa siffror är inte påhittade, utan det är ren fakta med korrekt och enkel matematik.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0